Stichting Friedesse Molen wil graag een duidelijk profiel, waarin er voor de bezoeker een logische verbinding en samenwerking is tussen watermolen, restaurant en watermolenlandschap. Om dit te bewerkstellingen is vorig jaar ons nieuwe bestuurslid Ellen Luijks begonnen met het maken van een marketing- en communicatieplan. Hierin staat een analyse van de molen met een essentie en kernboodschap. Deze essentie is leidend voor alle keuzes die gemaakt worden in de ontwikkeling van de watermolen.
We willen de bezoekers als ze bij de molen zijn een van de volgende ervaringen meegeven:
- Het hoogteverschil in het landschap dat is ontstaan door de rivieren.
- Het belang van de watermolen op deze locatie.
- Het oude ensemble van vroeger met molen en bijbehorende gebouwen.
- Het bijzondere waterbiotoop met vissen, bevers en planten.
De komende jaren ga je hier zeker steeds meer van merken. We beginnen met de kleine dingen, zoals een vernieuwde nieuwsbrief een vernieuwde website en een flyeractie. Wil je ook een steentje bijdrage om de trots van Neer op de kaart te zetten stuur dan een mailtje naar info@friedessemolen.nl.